Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).
X
počítadlo přístupů
online: 0
dnes: 6
týden: 6
celkem: 11216

O tom, jak to všechno vzniklo

 

ebay.at  náměstí TGM v Prostějově  Vídeň  klíče od auta  strach

 

Ptáte se, jak to spolu souvisí?

Povím vám příběh zrození značky. Je to trochu delší čtení, vždyť vše vznikalo hezkých pár let! Ale vám to zabere jen několik minut. Čtěte prosím až do konce. Čeká tam na vás odměna.

Jednoho dne jsem na ebay.at vydražil nějakou tu Hi-Fi techniku, velké digitální piano pro dceru a další věci. Protože poštovné z Rakouska do Česka by bylo hodně drahé, vyšlo mnohem levněji si to piano nechat poslat do Vídně k přátelům a pak si pro všechno přijet.

V bance jsem nakoupil eura a šel přes náměstí TGM v Prostějově zpátky k autu. Říkám si – jedu sám, co když náhodou někde vytratím klíče od auta? Na některých místech se totiž nedalo zaparkovat přímo na místě, ale muselo se jít kus pěšky.

Měl jsem opravdu strach, protože ztratit klíče a zvlášť v cizí zemi není jen tak. Někdo je může mezitím najít, v dobré víře je vezme s sebou, aby dal na internetové stránky ztrát a nálezů oznámení o jejich nalezení, nebo je odnese na ztráty a nálezy kdovíkde ve městě a nechá tam. Říkáte si – blbost? Ale kdeže, takových případů je! Koneckonců čtěte dál, uvidíte sami. A nezapomeňte si přečíst také Ztráty a nálezy.

Přemýšlím: jak to zařídit, aby se ztracené klíče dostaly co nejdřív ke mně a já nemusel řešit odtah auta domů, což by se mi pekelně prodražilo. A samozřejmě nejen mně, ale každému, komu se to stane. Dát si na klíče adresu? To je k ničemu, přijdou poštou až za pár dnů.

Co třeba... ANO! To je ono!! Dát si na ně telefonní číslo!!! Mobil má dnes 99% lidí a když klíče někdo najde, pošle sms nebo hned zavolá. Že nezavolá? No a co? První možná nezavolá, ale další už ano. Po ulicích přece chodí spousta lidí. Jasně, super, to je fakt ono! Klíče budou zpět u majitele během chvilky. Výborně, teď ještě vymyslet, jak to udělat, aby to bylo levné, praktické, snadno a rychle použitelné... Prostě aby to bylo pro lidi po všech stránkách co nejlepší.

Dumal jsem nad tím celou cestu do Vídně. I u známých jsem byl myšlenkami úplně jinde. Promýšlel jsem různé možnosti a zavrhoval jednu po druhé – moc drahé, nepraktické, komplikované...

 

Pak mě napadlo řešení přímo geniální

Jasně, to je ono!!! Každý to zvládne úplně sám a do půl minuty už má klíče zabezpečené proti ztrátě nebo zapomenutí. Po návratu domů jsem okamžitě začal hledat na internetu. Přitom na mě vyskočil odkaz na patentového zástupce pro ochranné známky a průmyslové vzory. Říkám si – možná to není jen tak, ale nějaké znamení :-) A co z toho pramení? Zavolal jsem mu a domluvil si schůzku. Poradil mi, ať si zřídím ochrannou známku, aby to mělo úroveň a jednotný styl a také mi dal tip na skvělého grafika. Jasně, stálo mě to nějaké peníze a ne zrovna malé, ale zadarmo není nic. A pokud je, tak to většinou nestojí za nic. (O značce si můžete přečíst zde.)

Super, takže mám vyřešeno, říkám si. Zbývá „pouze“ najít vhodné dodavatele materiálu, obalů, všechno vyzkoušet, nafotit, udělat grafiku, zařídit tisk a můžu s tím na trh! Hurá! Ovšem než jsem dal vše dohromady, uplynulo hodně času. Protože pokud má jakákoliv věc za něco stát, nelze ji uspěchat. Zvlášť když to děláte ve svém volném čase. Jak jsem tak nad tím pořád dokola dumal, napadla mě další skvělá věc. Řekl jsem si – vždyť to je opravdu prospěšné pro všechny lidi. Doslova pro všechny – dospělé, ale i děti, které už umí chodit a utíkat. A aby toho nebylo málo, tak i pro zvířata a dokonce i věci. To jsou věci!

 

Najednou to přišlo samo a otevřel se zcela nový svět

Vždyť bych to přece nemusel prodávat jen já a jen koncovým zákazníkům. Jde to využít i jinak! Úplně jinak: prodávat to může každý, kdo už se naučil trochu mluvit. Opravdu každý. A komu? Prostě komukoliv – všem. Potřebují to opravdu všichni, jen o tom ještě neví. :-) Super, takže to může prodávat kdokoliv. No jo, ale proč vlastně??? Aby si jen přivydělal pár korun? Kdepak, to by bylo strašně málo. Vždyť prodej a každý pokus o prodej – to je vlastně komunikace. Komunikace s lidmi. A ne komunikace ledajaká, ale taková, u které jde o všechno: buď uspěješ nebo neuspěješ. Komunikace je velmi důležitá. Bez správné komunikace není nic. Vůbec nic. Pusto, mrtvo, prázdno. Ale to už určitě víte. A víte, jak si komunikaci zlepšovat? Ne, to nemám z vlastní hlavy, na to už dávno přišly tisíce mnohem chytřejších hlav: musíte komunikovat tak, aby to mělo smysl a užitek pro toho, s kým komunikujete. Když si toto uvědomíte a naučíte se, budete mít obrovskou výhodu a velký náskok před ostatními. Zatímco oni se ve všem budou plácat jako ryba na suchu, vy a lidi kolem vás se budete cítit jako ryba ve vodě.

 

Chytré hlavy vymyslely úžasnou věc: jak se naučit správně komunikovat

Dobře. Už tedy vím (a teď i vy)  co, proč a jak. No jo, ale pouze jedna věc, byť opravdu skvělá, to je setsakramentsky málo! Proč? Určitě to znáte. Když už s někým komunikaci navážete, je mnohem jednodušší s ním později komunikovat znovu. Mnohem a mnohem jednodušší, než s někým novým. Říkají, že až desetkrát jednodušší. „Navázaný“ je už „váš“. Ale pro nového jste naprosto cizí člověk. Zatím. Super, takže musím rychle vymyslet pro lidi další věci. Jaké? V prvé řadě užitečné, kvalitní, smysluplné a levné. A takové, aby je potřebovali opravdu všichni. Nebo téměř všichni.

Zkrátím to. Těch věcí jsem nakonec vymyslel 12. U některých z nich si můžete vybrat barvu, takže celkem zde najdete 20 položek. Dalo to práci a zabralo spoustu času. Mnohokrát jsem se také dostal do slepé uličky. Ale vyplatilo se. Ty věci existují. Všechny jsou na těchto stránkách.

Abych to lidem, kteří chtějí značku ano já chci využít opravdu na maximum, co nejvíce usnadnil, řekl jsem si, že pro ně musím vytvořit praktickou sadu se vším potřebným. Ovšem také něco navíc. Vždy je dobré dát lidem něco navíc. Potěší je to. Něco, co nikde jinde nedostanou. Možná si řeknete, že jsou to jen zbytečné prkotiny, ale nejsou. Vážně nejsou. Ověřeno. Díky jedné takové „prkotině“ si mě jeden z veletržních vystavovatelů pamatoval. Mezi tisícovkou vizitek, které za těch pár dnů od návštěvníků dostal, si pamatoval tu moji. Protože byla jiná než ostatní a to hned 3x. Navíc ji mohl použít i jinak než jako obyčejnou vizitku a proto ji nevyhodil. Nechal si ji a možná ji má dodnes. „Zapamatoval jsem si vás mimo jiné i proto, že jste mi dal vybrat. Dokonce ze čtyř možností. To se mi ještě nikdy nestalo“, řekl mi asi po měsíci do telefonu.

 

Dělejte věci jinak a zapamatují si vás. Dělejte věci lépe než ostatní.

Paráda, už mám připraveno vše, co budou aktivní „ano já chci lidé“ potřebovat! Ale potřebují ještě něco navíc. To nejdůležitější: potřebují, aby jim někdo ukázal, jak to dělat správně. Jak to nedělat špatně. A hlavně – říct jim, proč to vůbec dělat! Co z toho vlastně budou mít. Jaký užitek. Ukázat jim cestu, po které mají jít. Aby se dostali co nejdříve a nejsnadněji k cíli a nepřešlapovali na místě. Aby se zbytečně nevraceli a nebloudili. Aby svou komunikaci úspěšně završili a zjistili, že to opravdu funguje. A aby za odměnu dostali také nějaké ty penízky. Jednoduše aby se to naučili a měli radost, že to umí. Každý to neumí, ale každý to umět může. Pokud chce. A je důležité vědět, proč by to vlastně měl chtít. Člověk bude chtít tím víc, čím dřív uspěje. Ať už to slovo uspěje znamená cokoliv. Samozřejmě pozitivního. Motor se nesmí přestat otáčet, jinak auto zastaví.

No jo, ale spousta lidí je bohužel nesmělých. Bojí se otevřít hubu. Přitom naprosto zbytečně. Líná huba = hotové neštěstí! Neřekneš si o to, co chceš? No tak to prostě nedostaneš! Jasné jako facka! Lidi nejsou jasnovidci. Je blbost si to myslet. V obchodě taky prodavač nevytuší, že chcete koupit 8 rohlíků, 4 chleby, 2 másla a 1 rum. Bum! Je to jasné? Ano, mně je. A věřím, že i vám. Ale jak opravdu pomoci těm nesmělým? Kteří se tu hubu fakt bojí otevřít? Přitom chtějí dotyčného oslovit, ale bojí se. Jednoduše: osloví jej beze slov. Že to nejde? Ale jde. Vyzkoušeno, ověřeno. Mockrát. Způsob, jak toho dosáhnout, najdete zde. Dokonce si můžete z pohodlí domova na vlastní kůži vyzkoušet, jak se budou cítit lidé, které takto beze slov oslovíte. Zkuste si to tady. Bude se vám to líbit. Budete zvědaví, jak to funguje a „vaši“ lidé také. Vyzkoušeno, ověřeno. Mockrát.

Ale odbočil jsem. Konec odbočky, pokračujeme:

 

Lidé potřebují návod jak na to

Příručku. Knížku. Žádný problém, takových knížek je na českém trhu hodně. Přes 50. Takže vybrat nějakou nejvhodnější pro úplné začátečníky a je to. Zkusil jsem to. Podíval jsem se na internet a vždy si přečetl pár stránek ukázky z dané knihy. Když jsem byl u dvacáté, naštvaně jsem to vzdal. Proč? Vždyť to byly knihy vynikající, skvělé, průměrné, ale i podprůměrné. Měly jedno společné: všechny byly příliš obecné. Teoretické. Praxe skoro nula. Navíc – všechny byly jen pro lidi, kteří se chtějí stát obchodníky. Žádná nebyla pro normální lidi. Ale já nechci z nikoho dělat obchodníky. Já nechci z nikoho nic dělat. Já chci lidem pouze ukázat cestu, po které můžou jít, pokud budou sami chtít. A co nejvíc jim v tom pomoci. Ano, já chci!

Kašlu na to, knížka nebude, řekl jsem si. No jo, ale bez ní to nepůjde. Nebude to fungovat. Nebo bude, ale mizerně. A pouze u několika nejaktivnějších a nejzapálenějších. Ale já chci zapálit co nejvíc lidí. Ano, já chci! Zapálit je, aby se rozsvítili a už nezhasli. A aby rozsvěcovali také ostatní. Hmmm, tak to ti chlapečku nezbude asi nic jiného, než si tu knížku hezky napsat sám, aby byla přesně taková, jaká chceš. Jaká? Aby lidi seznámila s informacemi, znalostmi, dovednostmi, tipy a triky a samozřejmě také se skutečnými „hmatatelnými“ věcmi, které jsi pro ně vymyslel a vyrobil. Aby je naučila všechno, co je pro ně důležité. To nejdůležitější.

Uf, uf, uf! Odvážné rozhodnutí, velká výzva, obrovský úkol. A zodpovědnost. Zkrátím to: kostky byly vrženy. Knížku jsem napsal. Nechal vytisknout. Pro vás pro všechny. Lidé, čtěte! :-)

 

Ten návod máte zde

Když jsem knížku psal, první verzi jsem roztrhal. Proč? O tom je další příběh.
Zde je vaše slíbená odměna – zdarma první dva díly knihy.
K tištěné knize dostanete zdarma odměnu číslo dvě: Čtyři magnetické záložky ve čtyřech různých barvách.